Бібліотека

 http://maluk.in.ua/ — розвиваючі ігри, творчість.

http://www.abetka-logopedka.org — «Світ дитини» – сайт створений мешканкою Харкова. Логопед за фахом, вона пише вірші, чистомовки, розробляє цікаві завдання для дітей. Тут можна знайти ігри, кросворди, розваги, гуморески, жарти, дитячі забавлянки, приказки та прислів’я, українські пісні та вірші, художню і навчальну літературу.

http://chytanka.com.ua/ — веб-проект «Читанка» — це дитяча публічна онлайн-бібліотека. У  бібліотеці зібрані ті книги, які давно не перевидаються і яких у крамницях не знайдеш.

http://www.levko.info — дитячий сайт, що пропонує багатий вибір дитячих ігор, лічилок, загадок, віршів, казок, аудіо та відео матеріалів, а також тут можна знайти поради до різноманітних саморобок, розмальовки, найпростіші кулінарні рецепти для малечі, матеріали про дитячі свята.

http://abetka.ukrlife.org/ — абетки, казки, читаки, скоромовки, загадки, прислів`я.

http://www.zrobysama.com.ua — це блог про речі, які можна зробити власноруч: листівки, альбоми, скрапбукінг, декор, вишивки.

http://www.clarastudio.tv/ — це веб-сторінка, на якій зібрані проекти християнської мультимедійної студії Clara Studio – пізнавальні історії українською мовою.

http://sonyashnik.com/ — розваги для дітей: книжки, аудіо, відео, ігри.

http://www.nosiki.cv.ua/- Матеріали для раннього розвитку дітей, музичні альбоми дитячіх гуртів, та виконавців, мінуси, ноти, музичні сценарії до дитячих свят та ранків, матеріали для розвитку творчих здібностей, кліпи з мультиків (пісеньки), багато книжок, журналів для дітей, казки від сучасних письменників, загадки та віршики на будь-які теми (також англійською)

http://natalyagurkina.ucoz.ua/ — Наталя Гуркіна – казки, загадки, вірші для дітей.

http://kazkar.info/ — зібрані найкращі казки з усього світу: англійські, німецькі, французькі, індійські і наші рідні українські народні казки. Не забули ми й про казки великих казкарів, таких як Шарль Перро, брати Гримм, Олександр Пушкін та Леся Українка.

http://derevo-kazok.com.ua/ — на ресурсі зібрано безліч казок українських та зарубіжних авторів. Твори можна слухати онлайн, читати та навіть дивитись відео.

 

10377596_916143021766136_4732585317461938001_n

igri_dlya_rozvitku_pamyatiРозвиток пам’яті у дітей, ігри та вправи

Якщо говорити просто, то пам’ять — це процес запису, зберігання та вилучення інформації. Вона впливає на багато психічних процесів особистості, такі як мислення, наприклад.

    Пам’ять буває:

  • Довільна — людина примушує себе запам’ятати щось за допомогою волі (складається у віці 4-5 років)
  • Мимовільна — не змушує.

Якщо молодий хлопець, який хоче зацікавити дівчину заучує любовний вірш, читаючи його вголос, швидше за все у нього переважає слухова пам’ять. Якщо розповідаючи питання на іспиті, студент згадує сторінку з конспекту або підручника, то зорова пам’ять — його коник. А якщо на танцювальному гуртку людина легко запам’ятовуєте рухи танцю, і крім цього він спритно і добре працюєте голкою, то у такого розвинена рухова пам’ять.

Учень пише диктант. Учитель диктує кілька слів. Учень їх запам’ятовує, тут же записує і відразу забуває. Це є механізм короткочасної пам’яті. Все що пам’ятається довше цього — довготривала. Розвиток пам’яті у дорослих має свої особливості, а тепер повернемось до розвитку пам’яті дітей і відзначимо деякі особливості цього розвитку.

Ігри для розвитку пам’яті у дітей

Гра «Картинки»

Дітям на короткий час показується картинка. Потім картинка забирається і малюкам необхідно описати те, що було зображено на картинці, як можна більш докладно.

Гра «10 відмінностей»

Хороший варіант ігрових картинок це — «знайди 10 відмінностей». Цей варіант можна ускладнити. Спочатку показати для запам’ятовування одну картинку (приблизно півхвилини), потім показати другу. Дітям необхідно сказати що змінилося.

Гра «Запам’ятай зоопарк»

Дитині викладають на огляд кілька м’яких іграшок (для дошкільника не більше 7). Протягом 30 секунд необхідно запам’ятати їх розташування. Після цього дитина відвертається, а дорослий змінює місцями іграшки. Малюк повертається назад і розповідає що змінилося.

Гра «Портрет»

З групи вибирається ведучий. Його вигляд необхідно запам’ятати. Після чого, ведучий виходить за двері і там що-небудь змінює у своєму образі. Він повертається, і діти вгадують, що змінилося в його зовнішності. Те ж саме можна зробити з лялькою чи будь-якою іншою іграшкою.

Гра «Опис»

Після того як ви прогулялися зі своїм малюком в парку і прийшли додому, спробуйте згадати разом цікавий об’єкт, який ви бачили або незвичайну людину, що проходила повз вас. Починайте називати те, що вам запам’яталося в цій людині або предмети по черзі. Хто більше ознак назве той і переміг.

Гра «Танцювальний гурток»

Ця гра розвиває рухову пам’ять. Під веселу музику дорослий показує дітям який-небудь рух. Наприклад, присідає, встає і розводить руки в сторони. Малюкам необхідно його повторити. Рухи можна ускладнювати і навіть придумати цікавий танець.

Гра «Спробуй, повтори!»

Беремо рахункові палички. Дорослий викладає з них певну композицію і дає час дитині її запам’ятати. Потім малюк повторює цю композицію зі своїми рахунковими паличками. Можна помінятися ролями. У цій грі можна використовувати не тільки рахункові палички, а й монетки, намистинки, сірники і т. Д.

Розвиток здатності створювати розумові образи. Вправа «Уява»

Завдання — запам’ятати сказані дорослим слова замалювавши їх на папері, а потім, дивлячись на свої малюнки повторити ці слова. Тут кілька етапів. На першому пропонуються прості слова, наприклад: стіл, стілець, людина, зірка. На другому етапі слова ускладнюються (до іменників додаються прикметники) наприклад: старий будинок, літаючий жук. На третьому слова стають не такими прямими як на перших двох етапах, наприклад: радість, смуток, старість, казка і так далі. Кількість слів, що показуються на кожному етапі необхідно збільшувати поступово. Так само поступово бажано відмовитися від малювання на папері, а запам’ятовувати образ в голові. Цю вправу можна зробити ще складнішою, якщо замість листочка і олівця дати дітям рахункові палички. Тепер їм буде не так просто «намалювати» слово, для подальшого відтворення. Але саме такі труднощі дозволять дитині розвинути свою пам’ять.

Розвиваємо концентрацію уваги. Вправа «Малюнок по пам’яті»

Видайте дитині аркуш паперу й олівець. Дорослий показує яку-небудь картинку протягом приблизно 30 секунд. Малюк її запам’ятовує і перемальовує на листок. Бажано щоб картинки були намальовані тільки простим олівцем (це для початку), а зображення на них було простим (наприклад, квадрат). Безумовно, необхідно ускладнювати завдання. Для цього можна:
1. Показувати для відтворення кілька малюнків відразу
2. Ускладнювати самі малюнки
3. Дати фарби або кольорові олівці і показувати кольорові малюнки.
4. Показувати не конкретні (малюнок стільця), а абстрактні (лінія зигзаг) зображення.

Розвиток аналізу та синтезу. Вправа «Знайди схоже»

Перед дитиною лежить картка із зображенням. Необхідно її запам’ятати. Потім цю картку прибирають і надають 9 інших карток, які схожі з попередньою і 1 яку дитина зампам’ятовувала. Завдання — знайти ту картку, яка запам’ятовувалась на початку. Ускладнити гру просто, збільшуючи кількість карток в кожному показі.

 Ранние признаки аутизма

Priznaki-autizma-847x1024

9-2_13

Развиваем мелкую моторику, значит развиваем речь!

Мелкая моторика — совокупность скоординированных действий нервной, мышечной и костной систем, часто в сочетании со зрительной системой в выполнении мелких и точных движений кистями и пальцами рук и ног. Значение мелкой моторики очень велико. Она напрямую связана с полноценным развитием речи, так как центры мозга, отвечающие за моторику и речь, находятся рядом. Именно поэтому при нарушении речи детские психологи рекомендуют заниматься с ребенком именно развитием моторики детских пальчиков. К области мелкой моторики относится много разнообразных движений: от примитивных жестов, таких как захват объектов, до очень мелких движений, от которых, например, зависит почерк человека. 

http://lo172.blogspot.com/p/blog-page_3688.html

Развиваем речь, играя (для детей 5 — 6 лет)

«Чьи покупки?»
Цель: закрепление обобщающих понятий, развитие словаря.
Для этой игры понадобятся игрушечный заяц и мишка, пакет, фрукты и овощи. Можно использовать картинки с изображением овощей и фруктов или муляжи. Предложите ребёнку послушать, что случилось с зайчиком и мишкой в одной истории.
«Зайчик и мишка пошли в магазин. Зайчик купил фрукты, а мишка — овощи. Продавец сложил их покупки в один пакет, и зайчик с мишкой теперь никак не могут разобраться, кто из них что купил». Поможем зайчику и мишке?
Ребёнок по очереди достаёт из пакета все предметы и объясняет, чья это покупка. В концы игры подводим итог: «Что же купил зайчик? Какие фрукты он купил? Что купил мишка? Какие овощи он купил?»
В этой игре покупки могут быть самые разные: обувь и одежда, посуда и продукты питания, головные уборы и игрушки, инструменты и электробытовые приборы.

«Подбери словечко»
Цель: расширение словарного запаса, развитие умения согласовывать прилагательное с существительным.
В эту игру можно играть с мячом, перекидывая, его друг другу.
Про что можно сказать «свежий»… (воздух, огурец, хлеб, ветер); «старый»… (дом, пень, человек, ботинок); «свежая»… (булочка, новость, газета, скатерть); «старая»…(мебель, сказка, книга, бабушка); «свежее»… (молоко, мясо, варенье); «старое»…(кресло, сиденье, окно).

«Скажи наоборот»
Цель: расширение словаря антонимов.
У этой игры есть два варианта. Первый вариант легче, так как ребёнок в своих ответах опирается не только на речь взрослого, но и на картинный материал. Второй сложнее, так как опора происходит только на речь взрослого.
1. С опорой на картинки:
Дедушка старый, а внук …
Дерево высокое, а куст …
Море глубокое, а ручеёк …
Дорога широкая, а тропинка …
Перо легкое, а гиря …
Летом нужна летняя одежда, а зимой …

2. Без опоры на картинки.
Пирожное сладкое, а лекарство …
Ночью темно, а днем …
У волка хвост длинный, а у зайца …
Хлеб мягкий, а сухарь …
Чай горячий, а лед …
Летом жарко, а зимой …
«Кто кого обгонит?»
Цель: формирование умения правильно согласовывать слова в предложении в винительном падеже.
Для этой игры понадобятся картинки с изображением животных, транспорта, людей или насекомых. Всё зависит от Вашей фантазии.
Показываем ребёнку две картинки и задаём вопрос: «Кто кого обгонит?»
Заяц и черепаха… (Заяц обгонит черепаху).
Гусеница и змея… (Змея обгонит гусеницу).
Поезд и самолёт… (Самолёт обгонит поезд).
Мотоцикл и велосипед… (Мотоцикл обгонит велосипед).
Человек и машина… (Машина обгонит человека).

«Незнайкины ошибки»
Цель: развитие слухового внимания, умения согласовывать слова в предложении в винительном падеже.
Расскажите ребёнку историю о том, как Незнайка ходил в осенний лес. Ему там так понравилось, что он поделился своими впечатлениями со своими друзьями, но допустил в рассказе ошибки. Нужно помочь Незнайке исправить его ошибки.
В осеннем лесу.
Я ходил в осенний лес. Там я видел серый заяц, рыжая белка, колючий ёж. Заяц ел морковка. Белка шелушила еловая шишка. Ёж бежал по лесная тропинка. Хорошо в осенний лес!

«Мама потерялась»
Цель: формирование умения правильно согласовывать слова в предложении в родительном падеже, развитие словаря, закрепление обобщающих понятий «Дикие животные» и «Домашние животные».
В этой игре нам понадобятся картинки с изображением диких и домашних животных и их детёнышей. Детёныши потерялись, а мамы их ищут и никак не могут найти. Надо обязательно помочь мамам найти своих малышей.
Пример: Корова ищет…(телёнка). Вот телёнок.
Лошадь ищет…(жеребёнка).
Свинья ищет…(поросёнка).
Собака ищет…(щенка).
Кошка ищет…(котёнка).
Коза ищет…(козлёнка).
Овца ищет…(ягнёнка).
Лисица ищет…(лисёнка).
Зайчиха ищет…(зайчонка).
Волчица ищет…(волчонка).
Ежиха ищет…(ежонка).
Медведица ищет…(медвежонка).
Белка ищет…(бельчонка).
В конце игры можно спросить ребёнка, каких животных он поселил бы в лесу, а каких рядом с домом человека. Как называются животные, которые живут в лесу? (Дикие животные.) Как называются животные, живущие рядом с человеком? (Домашние животные.)

«Федорино горе»
Цель: развитие внимания, слуховой памяти, умения согласовывать существительные в родительном падеже множественного числа.
Читаем отрывок из стихотворения «Федорино горе».
Затем просим ребёнка припомнить, какая посуда убежала от Федоры, и чего у неё теперь нет. Можно при этом рассматривать картинки с изображением посуды или использовать настоящую.
При повторном чтении стихотворения ребёнок подсказывает слово и показывает соответствующую картинку.
Федорино горе
Вся посуда разбежалась!
У Федоры не осталось
Ни бидона, ни бутылок,
Ни беззубых, грязных…(вилок).
Нет покинутых сироток —
Чёрных, гнутых…(сковородок).
Нет запачканных грязнуль —
Битых, ломанных…(кастрюль).
Не видали близко люди
И осколков грязных…(блюдец),
Убежавших от букашек
Много дней немытых…(чашек),
Скрывшихся от тараканов
Мутных, треснувших…(стаканов).
Как Федора ни смотрела,
Не нашла нигде…(тарелок).
Скрылся от Федоры ножик,
Нет больших столовых…(ложек).

«День рождения Мишутки»
Цель: развитие умения правильно согласовывать существительные в дательном падеже.
Для этой игры нам понадобятся картинки с изображением рыбы, моркови, грибов, зерна, травы, белки, лисы, зайца, ежа, курицы, коровы и медведя.
Мишутка пригласил к себе на день рождения друзей. Гости ещё не пришли, но для них уже готово угощение. Попробуем угадать, кого же Мишутка ждёт в гости.
Пример:
Орехи — белке. Мишутка ждёт белку.

Рыба …  —  Мишутка ждёт…
Морковь …  —  Мишутка ждёт…
Грибы …  —  Мишутка ждёт…
Зерно …  —  Мишутка ждёт…
Трава …  —  Мишутка ждёт…

Sad boy sitting alone in nature, autism syndrome
Sad boy sitting alone in nature, autism syndrome

 Признаки аутизма: болезнь или особенности развития

http://matzpen.ru/articles/zabolevaniya-i-rasstroystva/priznaki-autizma-bolezn-ili-osobennosti-razvitiya/

 page_19_i_227Как носить ребенка с ДЦП

http://aupam.narod.ru/pages/biblioteka/rebenok_s_cerebralnym_paralichom_pomosh_uhod_razvitie/page_19.htm

Вивчаємо направлення письма,трекі для пальчиків…

vrachiграфик обследований и зоны риска

http://journal.downsideup.wiki/ru/article/view/1652

PC252557.avi_snapshot_00.02_[2015.05.21_13.25.59]Как обследовать ребенка и помочь его развитию

http://journal.downsideup.wiki/ru/article/view/1636

Особенности-развития-ребенкаОсобенности развития ребенка от 0 до 5 лет

http://letidor.ru/playskool/article/osobennosti_razvitiya_rebyenka_141857/

sp_1Дефектологическое обследование детей с задержкой психического развития в условиях детского сада комбинированного вида

Источник: http://logoportal.ru/defektologicheskoe-obsledovanie-detey-s-zpr/.html

438b72732f26fb2091434bb689cd371e_84f353d51857289d426096a7955345fbСоставления рассказа по картинкам

http://www.liveinternet.ru/users/valentinaw/post246765367/

pervyj_uroven_1Игры на развитие логики и внимания

http://www.tavika.ru/2012/06/blog-post_22.html

_DSC4590Таблица сенсомоторного развития
http://med-tutorial.ru/med-books/book/80/page/1-prakticheskoe-rukovodstvo-po-rabote-s-tablitsami-razvitiya-rebenka/9-tablitsa-sensomotornogo-razvitiya
Физическое воспитание детей с нарушением речи.
http://kaza.com.ua/a196036-fizicheskoe-vospitanie-detej.html

Особливі книжки про особливих людей

http://bokmal.com.ua/books/osoblyvi-knyzhky-pro-osoblyvykh-ditey/

Рассказ о непохожем брате
Прыг и Скок

Kriha_ourboox_rus1-463x500

Прыг и Скок–рассказ о непохожем брате

Маленькі сходинкиsmstep

Авторы: Мойра Пітерсі та Робін Трелоар

Це програма раннього втручання для стимуляції дітей із затримкою розвитку від народження до 4-річного віку. «Маленькі сходинки» насамперед призначені для батьків дітей з розумовим відставанням. Вони містять практичні поради щодо навчання дітей у домашніх умовах. Основним постулатом цієї програми є те, що батьки — це найкращі вчителі для своєї дитини. Ця програма також може використовуватися педагогами, лікарями і студентами.Переклад з англійської і видання здійснено за сприянняМіжнародного благодійного фонду «ОМНІ-Мережа для дітей» таУкраїнського фонду допомоги дітям-сиротам з особливими потребами, Вірджинія, США.Англійське видання: Pieterse M, Treloar R. Small Steps: An Early Intervention Program for Children With Developmental Delays. Macquarie University, Sydney 1989.

http://www.gold-child.ru/stupenki/238/

программа»Дивись та вчись»Рисунок1

«Дивись і вчись», Мова і читання — це покрокова, структурована програма раннього навчання мови, призначена для дітей із синдромом Дауна.
«Дивись і вчись», Мова і читання сприяє розвитку лексики та граматики, читання та мовлення.
•Програма пропонує діяльності, якими можна займатися регулярно вдома із задоволенням та різними способами.
•Матеріали також підходять для використання у маленьких групах та у класі
скачати программу можна на сайті http://downsyndrome.org.ua/library/

 программа Каролинаcarolina

Программа «Каролина» для младенцев и детей младшего возраста с особыми потребностями.

Эта книга разработана в помощь родителям детей не только с синдромом Дауна, но и с другими особенностями. Весь материал содержится под одной обложкой.

http://sunchildren.narod.ru/Carolina/carolinamain.html

Говори ты это можешь!romena

«Говори! Ты это можешь» — это книга российского педагога с большой буквы Ромены Теодоровны Августовой. Подзаголовок гласит: «Как развивать речь ребенка и учить его читать, особенно в практически «безнадежных» случаях». Кроме методик развития речи у детей с синдромом Дауна, она содержит много полезной информации о том, что собой представляют наши дети.

http://sunchildren.narod.ru/books.html

Помогите малышу заговорить!Развитие речи 1,5-3 лет.

http://www.koob.ru/yanushko/help_the_child_to_talk

Путь к первым словам и фразам

http://www.prosv.ru/ebooks/Gromova_Put-k-pervim-slovam/index.html

Книги логопеда Тамары Тищенко»Учим говорить особенного ребенка»

http://o-world.info/Books/Uchim_govorit.pdf

http://tischenko.ucoz.ru/

Аудиокнига методика Железневых-Азбука-потешка(та інші книги автора)

http://locman.hutor.ru/ebook_info/7787

Вундеркінд З Пелюшок

http://toloka.hurtom.com/viewtopic.php?t=44027

NUMICON (математика)Closing_the_gap-15467

«Нумікон» – це програма для навчання основам математики, в якій використовується мульти-сенсорний підхід, і застосовуються спеціальні набори роздаткового матеріалу. Фігури, включені в набір «Нумікон», допомагають дітям встановити зв’язок між числом і величиною, яку воно означає. Коли при навчанні використовуються тільки письмове позначення чисел, домогтися цього значно важче. При виконанні різних дій з фігурками, коли діти порівнюють і з’єднують їх один з одним, у них формується власне уявлення про числа та величини.

http://video.yandex.ua/#search?id=36434303-07-12&where=all&text=Closing%20the%20Gap%20with%20Numicon%20one%20to%20one%20kit

Підготовка руки до письма92281_shutterstock_49138636

http://psy.su/interview/2019/

http://www.razukras.ru/categories.php?cat_id=122&sessionid=k45q7mq3qig57oucsq5nr2ok85

Тренуємо та укріплюємо пальчикі

Правилен захват на молива

Здравейте! :)Правилният захват на молива и химикала определено е тема, която ме вълнува. Напоследък обаче все повече деца не използват т.нар.щипковиден захват, а държат по всевъзможни начини молива. Това се отразява на уменията им за рисуване, оцветяване, писане. Имам нагледни табла, свързани с правилното положение на пръстите, имам помощник в писането — държач за моливи, но сякаш и това не е достатъчно. Така, в ровене из мрежата и търсене на още помощни материали, попаднах на сайта на Célia Cheynel, френски специалист по графомоторика. Предлагам Ви неин клип, в който са представени упражнения за укрепване мускулатурата на пръстите, спомагащи също за изграждане на правилния захват. Хубава вечер! :)

Опубліковано Страницата на логопед София Вълнеева Понеділок, 6 липня 2015 р.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *